Algemene voorwaarden & klachtenregeling

 

Behorend bij de overeengekomen dienst of behandelbehandelovereenkomst.

Versie: november 2025

 

Artikel 1. Definities

1.1        De therapeut: Wendy te Woerd van coachingpraktijk ‘Harstikkebelangrijk’.

1.2        De cliënt/opdrachtgever: de wederpartij van therapeut Wendy te Woerd van coachingpraktijk ‘Harstikkebelangrijk’.

1.3        Dienst(en): incidentele adviezen, workshops, trainingen dan wel andere  diensten die door de therapeut in opdracht van een opdrachtgever worden  uitgevoerd.

1.4        Behandelovereenkomst: een schriftelijk overeengekomen afspraak tussen de therapeut en cliënt over de inhoud van de begeleiding, de duur, de frequentie,  plaats van de begeleiding en het honorarium.

 

Artikel 2. Toepasselijkheid

2.1        Op alle diensten en behandelovereenkomsten tussen de therapeut enerzijds en opdrachtgever of cliënt anderzijds zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing.

2.2        Acceptatie van een prijsafspraak c.q. het op andere wijze tot stand komen en/of voortzetten van een dienst/behandelovereenkomst houdt in dat de opdrachtgever/cliënt de toepassing van de Algemene Voorwaarden heeft aanvaard.

2.3        Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zullen slechts van kracht zijn indien deze schriftelijk door de therapeut zijn bevestigd. In dit geval blijven de  overige bepalingen onverkort van kracht.

 

Artikel 3. Totstandkoming en wijziging van een dienst

3.1        Een dienst kan zowel een eenmalige opdracht als een langer traject zijn.

3.2        Ter voorbereiding op het aanvaarden van de dienst wordt een offerte gemaakt waarin informatie die de opdrachtgever heeft verstrekt is verwerkt. De opdrachtgever staat ervoor in dat hij naar beste weten daarbij alle essentiële informatie voor de voorbereiding en de uitvoering van de overeenkomst heeft verstrekt.

3.3        De offertes van de therapeut zijn 4 weken (28 dagen) geldig, tenzij in de offerte anders is vermeld. Zolang de offerte niet tot een overeenkomst heeft geleid,   behoudt de therapeut zich het recht voor om de capaciteit elders in te zetten.  Wanneer van dit recht gebruik wordt gemaakt, wordt de mogelijke opdrachtgever hiervan binnen 2 werkdagen in kennis gesteld. Indien een offerte door de opdrachtgever is aanvaard, behoudt de therapeut zich het recht voor om het   aanbod binnen 2 werkdagen na ontvangst van het aanvaarde aanbod te herroepen.

3.4        Een dienst tussen de therapeut en opdrachtgever komt tot stand door een schriftelijke acceptatie van de offerte. Deze bevat in ieder geval de inhoud van de  dienst, de duur, de frequentie, de plaats van de dienst inclusief de prijsafspraak.

3.5        Het betrekken of inschakelen van derden bij de opdrachtuitvoering door de opdrachtgever of door de therapeut geschiedt uitsluitend in onderling overleg.

3.6        Wijzigingen van dan wel aanvullingen op de dienst komen slechts tot stand nadat beide partijen deze schriftelijk hebben bevestigd.

 

Artikel 4. Totstandkoming en wijziging behandelovereenkomst

4.1        Een behandelovereenkomst tussen de therapeut en cliënt komt tot stand door een schriftelijke acceptatie van de prijsafspraak door cliënt of een mondelinge  bevestiging van een individueel consult.

4.2        Wijzigingen van dan wel aanvullingen op de behandelovereenkomst komen tot stand nadat beide partijen deze schriftelijk of ingeval van een individueel  consult mondeling hebben bevestigd.

 

Artikel 5. Annulering bij een behandelovereenkomst

5.1        Annulering van afspraken voor individuele personen voortvloeiend uit een behandelovereenkomst dient uiterlijk 48 uur vóór het afgesproken tijdstip te geschieden. Voor annulering van consulten gelden de volgende annuleringsvoorwaarden:

  • Bij annulering tot 48 uur voor aanvang is cliënt geen kosten verschuldigd.
  • Bij annulering 24 uur voor aanvang van een consult is cliënt 50% van het bedrag voor het consult verschuldigd.
  • Bij annulering binnen 24 uur voor aanvang van een consult is cliënt 100% van het bedrag voor het consult verschuldigd.
  • Indien een consult op verzoek van een patiënt/cliënt wordt verschoven naar een latere datum is cliënt bij verschuiving tot 48 uur voor aanvang van het consult geen kosten verschuldigd, binnen 48 uur voor aanvang 50% van het bedrag voor het consult en binnen 24 uur voor aanvang van het consult het volledige bedrag.
  • Indien annulering niet of te laat geschiedt, is de therapeut gerechtigd de betreffende dienst(en) in rekening te brengen onverkort het recht op betaling van alle in deze door hem/haar gemaakte kosten.

5.2        De therapeut heeft het recht om met duidelijke opgave van reden een al geplande afspraak te wijzigen wat betreft datum en tijdstip.

 

 

Artikel 6. Annuleringsregeling bij workshops

6.1        Na bevestiging van de workshop heeft de opdrachtgever 14 dagen bedenktijd om de workshop kosteloos te annuleren door middel van een email.

 

6.2        Bij annuleringen van 4 tot 2 weken voor aanvang brengt de therapeut 50% van het deelnamebedrag in rekening. Bij annuleringen vanaf 2 weken voor aanvang het volledige bedrag.

 

6.3        Reden van afzegging speelt geen rol bij de hantering van de annuleringsregels.

 

Artikel 7. Tarieven

7.1        De tarieven voor diensten, consulten, behandelingen of losse verrichtingen zijn gebaseerd op de meest recente tarievenlijst welke terug te vinden is op de  website van de praktijk en/of worden vermeld in de offerte voor de betreffende dienstverlening.

 

Artikel 8. Facturering en betaling

8.1        Facturering vindt plaats op basis van de tussen partijen overeengekomen tarieven en aantallen verrichtingen bij aanvang van de dienstverlening.

Facturering van de overeengekomen tarieven vindt plaats na afloop van elke sessie. Dienstverlening voor opdrachtgevers zal door de therapeut, volgens  afspraak middels een declaratie in rekening worden gebracht.

 

8.2        De opdrachtgever/client is gehouden elke factuur van de therapeut te voldoen binnen 14 kalenderdagen na de factuurdatum. De factuur is voldaan indien en zodra het verschuldigde bedrag door de therapeut is ontvangen. Indien sprake is van een traject kunnen partijen een betaling in termijnen  overeenkomen.

 

8.3        Bij overschrijding van de betalingstermijn is opdrachtgever/cliënt, zonder dat ingebrekestelling is vereist, in verzuim. De therapeut is gerechtigd zijn/haar  verplichtingen tot het verrichten van diensten met ingang van de datum waarop de betalingstermijn is verstreken op te schorten. De therapeut zal  opdrachtgever/cliënt tijdig op de hoogte stellen van vernoemde opschorting van zijn/haar dienstverlening. Opdrachtgever/cliënt is met ingang van voornoemde datum over het openstaande bedrag de wettelijke rente verschuldigd. Voorts komen alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten voor rekening van opdrachtgever/cliënt. Onder incassokosten vallen de kosten van advocaten, deurwaarders en incassobureaus, vastgesteld behandelovereenkomstig de geldende c.q. gebruikelijke tarieven.

 

 

Artikel 9. Aansprakelijkheid

9.1        Bij de uitvoering van de dienstverlening van de therapeut is sprake van een inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting.

 

9.2        De therapeut geeft op geen enkele wijze een geneeskundige garantie af noch is zij/hij op enige wijze aansprakelijk voor medische complicaties die zich ten tijde dan wel na uitvoering van haar dienstverlening bij cliënt, voordoen welke niet te wijten zijn aan een zwaarwegende toerekenbare tekortkoming van de therapeut. De therapeut is op geen enkele wijze aansprakelijk voor gevolgschade.

 

9.3        De therapeut is niet aansprakelijk voor zover schade voortvloeit uit het feit dat cliënt door de therapeut mondelinge of schriftelijke adviezen niet naar behoren heeft opgevolgd.

 

9.4        De aansprakelijkheid van de therapeut voor schade voortvloeiend uit de door hem/haar eventueel met inschakeling van niet ondergeschikten- verrichte diensten is beperkt tot maximaal de kosten van een consult.

 

9.5        In alle gevallen is iedere aansprakelijkheid van de therapeut beperkt tot het bedrag hetwelk in rekening is gebracht aan cliënt.

 

9.6        Cliënt is verplicht alle maatregelen te treffen die nodig zijn ter beperking van de schade waarvoor hij/zij de therapeut aansprakelijk wil stellen.

 

Artikel 10. Toepasselijk recht en geschillen

10.1     Op de dienstverlening van de therapeut is Nederlands recht van toepassing.

 

Artikel 11. Klachtenregeling

11.1     Bij een klacht over een dienstverlening of behandeling wordt eerst getracht dit met de therapeut te bespreken en op te lossen.

 

11.2     Lukt dit niet dan is het mogelijk een klacht in te dienen door middel van een brief of e-mailbericht aan het bestuur van de LVSC via het bureau. De klacht bevat in ieder geval de naam en het adres van de klager en de beklaagde, een omschrijving van de gedraging die de beklaagde wordt verweten, en alle stukken die op de klacht betrekking hebben.

 

11.3     Het bestuur van de LVSC behandeld de klacht volgens de klachtenprocedure   van de LVSC die te lezen is in bijgevoegde link: klachtenprocedure-lvsc-oktober-  2020x.pdf.